<< Klik om inhoudsopgave weer te geven >> Navigatie:> Welkom op onze help pagina's > E-Mail > Mail programma's en instellingen |
Lokale e-mail programma's
Algemene waarschuwing !
Bij gebruik van oudere software of apps kan het dan zijn dat de instellingen niet meer goed functioneren, omdat de hosting provider genoodzaakt wordt om instellingen aan te passen. Ze hebben dit vooraf altijd goed getest.
Het is altijd belangrijk dat de nieuwste software op je apparaten staat. Dus zorg voor regelmatige updates. Probeer bij problemen altijd eerst of de webmail wel werkt (Voor HSLnet is dit "mijn.hslnet.nl") Werkt dit wel dan is het dus een lokaal probleem. Wat bedoelen we met een lokaal probleem: •De software (client) op de PC is verouderd •Een ander programma blokkeert een soepele werking (Bijvoorbeeld: Antivirus uitschakelen om dit te testen) •Bloatware zorgt voor problemen. *Bloatware is voorgeïnstalleerde software van de PC fabrikant. •Test anders je mailaccount op een andere configuratie (Bijvoorbeeld een andere PC of een mobieltje), of met een andere client. |
Nogmaals: Zorg altijd dat je mailclient op je computer up to date is. Hou je PC veilig!!
Onderstaand geven we een opsomming van de diverse programma's die vanaf de PC de e-mail ophalen en versturen.
Belangrijk: Je krijgt van de provider altijd een e-mail adres; accountnaam of gebruikersnaam en een wachtwoord.
Let bij het ingeven van deze gegevens er goed op dat je hier geen typefouten maakt.
Alle -e-mail providers kunnen je per mail-programma exact door geven hoe de instellingen moeten zijn. Meestal vindt je dit terug op hun website.
Bij HSLnet is de accountnaam (gebruikersnaam) bijna identiek aan het mailadres alleen de gebruikersnaam heeft een "." en het email adres heeft een "@".
Mail programma's werken dikwijls niet omdat er typefouten worden gemaakt in naam en/of wachtwoord.
Voorbeeld: links met "." (punt); rechts met "@" (apestaartje)
Gebruikersnaam (accountnaam) |
Mailadres |
voornaam.achternaam.hslnet.nl |
voornaam.achternaam@hslnet.nl |
Om een uitgebreide beschrijving te zien klik je op één van onderstaande balken. (Sluiten door opnieuw te klikken). De afbeeldingen die daarna verschijnen kun je ook door klikken vergroten en verkleinen.
Klik steeds op de afbeelding voor een vergroting. Als je elke stap nauwkeurig volgt kan er niets mis gaan.
|
Microsoft is gestopt met de update van dit pakket ! Sinds januari 2017 wordt dit pakket door Microsoft NIET meer ondersteund. Dit betekent dat dit pakket geen updates meer krijgt waardoor de veiligheid ernstig wordt bedreigd. We adviseren je daarom om dit pakket NIET meer te gebruiken. Wie de programma's al op de computer heeft staan, kan ze nog gewoon gebruiken, maar dat is niet verstandig. Internetcriminelen kunnen nieuw ontdekte kwetsbaarheden in de software uitbuiten en toegang krijgen tot je computer. Stap dus over naar veilige alternatieven.
Klik steeds op de afbeelding voor een vergroting. Als je elke stap nauwkeurig volgt kan er niets mis gaan.
Open Windows Live Mail.
|
Microsoft stopt in 2023 met de update van dit pakket !
Klik steeds op de afbeelding voor een vergroting. Als je elke stap nauwkeurig volgt kan er niets mis gaan.
Klik op tabblad "Server voor uitgaande e-mail".
|
Klik steeds op de afbeelding voor een vergroting. Als je elke stap nauwkeurig volgt kan er niets mis gaan.
Klik dan op tabblad "Server voor uitgaande e-mail".
|
Klik steeds op de afbeelding voor een vergroting. Als je elke stap nauwkeurig volgt kan er niets mis gaan.
|
Klik steeds op de afbeelding voor een vergroting. Als je elke stap nauwkeurig volgt kan er niets mis gaan.
|
Klik steeds op de afbeelding voor een vergroting. Als je elke stap nauwkeurig volgt kan er niets mis gaan.
|
Klik steeds op de afbeelding voor een vergroting. Als je elke stap nauwkeurig volgt kan er niets mis gaan. Omdat per IOS ( en apparaat IPAD of IPhone) de beschrijving anders kan zijn staat in rood een andere omschrijving.
|
Klik steeds op de afbeelding voor een vergroting. Als je elke stap nauwkeurig volgt kan er niets mis gaan.
Uw email is geconfigureerd Op OS X 10.9 "Mavericks" werden veilige SSL verbindingen automatisch geconfigureerd. Je kunt dit verifiëren via het menu Mail - Voorkeuren - Geavanceerd. Hier moet een vinkje voor Gebruik SSL staan. In Mail - Voorkeuren - Accountinformatie - Server voor uitgaande e-mail - Wijzig SMTP-server lijst... Ook hier moet een vinkje voor "Gebruik SSL" staan. |
Klik steeds op de afbeelding voor een vergroting. Als je elke stap nauwkeurig volgt kan er niets mis gaan.
Ga in de tablet of smartphone naar: Instellingen, daarna naar E-Mail. Bij E-mail kies je voor account toevoegen.
|
Klik steeds op de afbeelding voor een vergroting. Als je elke stap nauwkeurig volgt kan er niets mis gaan. Deze handleiding is uitsluitend bedoeld voor Eudora 7. De nieuwste versie van Eudora is gebaseerd op Mozilla Thunderbird zie hieronder voor de desbetreffende handleiding. N.B. Wat hier weergegeven wordt is gezien vanuit een nieuwe/lege installatie van Eudora. Je wijzigt de huidige instellingen. Controleer alle velden zoals weergegeven in de afbeeldingen. Vul daar waar de persoonlijke gegevens gevraagd worden ook de gegevens in.
|
Klik steeds op de afbeelding voor een vergroting. Als je elke stap nauwkeurig volgt kan er niets mis gaan.
MOGELIJKE AANPASSINGEN !!!! Bij de nieuwste versie (2018) van Thunderbird is gebleken dat er bepaalde instellingen automatisch gebeuren, waardoor het verzenden van e-mail NIET goed gaat. In onderstaande schermen staat afgebeeld welke aanpassingen er gedaan moeten worden om ook het verzenden werkend te krijgen.
|