Welkom bij HSLnet

<< Klik om inhoudsopgave weer te geven >>

Navigatie:>  »Dit is het bovenste niveau«

Welkom bij HSLnet

HSLnet - Simac tekst

 

Welkom op de HSLnet Help website

 

HSLnet vindt het ook haar taak om de leden zoveel mogelijk van dienst te zijn bij voorkomende problemen. Vandaar deze help pagina's die u allerlei tips en oplossingen bieden.

We blijven luisteren naar onze gebruikers en zullen veel voorkomende vragen zo snel mogelijk aan deze website toevoegen.

 

HSLnet is beheerder/eigenaar van het netwerk en levert zelf geen diensten over dit netwerk. Dat doen de providers.

Daarom zullen de meeste vragen die te maken hebben met o.a. ontvangst problemen, storingen etc. direct bij de providers gesteld moeten worden.

 

Hoe te handelen als u problemen heeft die niet direct bij de providers gemeld kunnen worden:

1.Ga eerst naar de website waar storingen en gepland onderhoud worden gemeld. Klik op deze link om te kijken of er storingen op het HSLnet netwerk zijn. Kies in het zoekveld de naam van uw provider.

2.Kijk of alle functies van het modem werken. (Zie onderstaande tabel) Is dit niet zo kijk dan bij de betreffende omschrijving hoe verder te handelen.

3.Het HSLnet e-mail adres (uwnaam@hslnet.nl) wordt door ons beheert. Zijn hierover vragen dan kunt u eerst kijken onder het hoofdstuk "E-Mail" in deze help pagina's.

 

Komt u er niet uit maak dan een melding (=ticket) aan via de tweede optie ("andere oplossingen" hieronder). Ook als u opmerkingen of aanvullingen heeft op de inhoud dan kunt u dit melden via een ticket.

 

Hier vindt je alle gegevens van onze providers

 

Problemen oplossen

In onderstaand overzicht zijn de meest voorkomende problemen omschreven. (Deze symbolen gelden voor de Genexis glasvezelmodems)

Het DKT modem heeft slechts 3 Led's die allemaal moeten branden voor een goede werking. (DKT beschrijving)

De iconen op het glasvezelmodem bieden ondersteuning bij het analyseren en oplossen van uw verbindingsprobleem.

 

ICOON

ACTIVITEIT

OMSCHRIJVING

AanUit

LED is uit

Controleer of het glasvezelmodem correct aangesloten is op het stroomnetwerk met de meegeleverde adapter. Neem contact op met de klantenservice van uw provider, wanneer een soft reset niet helpt.

communicatie

LED is uit

Er is geen actieve verbinding met de optische poort. Neem contact op met de klantenservice van uw provider, wanneer een soft reset niet helpt.

CATV signaal

LED is uit

Er is geen actief signaal op de “CATV connector”. Neem contact op met de klantenservice van uw provider, wanneer een soft reset niet helpt.

Dataverbinding

LED is rood

Er is een hardwarematige fout. Herstart het apparaat door de stekker uit het stopcontact te halen. Wacht hierna 1 minuut en plaats de stekker terug. Neem contact op met de klantenservice van uw provider als het probleem blijft

Telefoonlijn

LED is uit

De telefoonverbinding is niet ingeschakeld. Controleer of uw telefoontoestel juist is aangesloten. Neem contact op met de klantenservice van uw provider, wanneer een soft reset niet helpt.

Telefoonlijn

LED knippert

Telefoonservice is niet volledig gestart. Controleer of de hoorn correct op de haak ligt en/of het toestel op de juiste aansluitpoort is aangesloten. Neem contact op met de klantenservice van uw provider, wanneer een soft reset niet helpt.

Internet activiteit

LED is uit

De internetverbinding is niet ingeschakeld. Als u deze dienst wel heeft aangevraagd neem dan contact op met de klantenservice van uw provider.

Internet activiteit

LED knippert

De internetverbinding is niet volledig gestart. Àls dit probleem zich na een soft reset blijft voordoen neem dan contact op met uw provider.

WLAN

LED is uit

Voer een harde reset uit, zoals beschreven op pagina 1, om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Let op: bij een harde reset worden ook uw Wifi instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Als dit niet helpt neem dan contact op met de helpdesk van uw provider.

 

Andere oplossingen als de fout of uw vraag niet bij de provider thuis hoort.

 

1. Kijk bij de onderwerpen van deze site (links) naar een passend artikel of kijk onder trefwoorden. Trefwoorden (Symbool staat onder HSLnetlogo links boven)

2. Maak een melding (ticket) aan over uw specifiek probleem voor onze vrijwilligers.

3. Bekijk diverse demo filmpjes waarin probleem gerichte tips aan bod komen.

4. FAQ (Veel gestelde vragen)

5. Neem telefonisch contact op met HSLnet.

 

Op de indexpagina's zoals hiernaast worden weergegeven behandelen we de volgende onderwerpen:

1.Start gids

2.Wifi Thema (met tips voor oplossen van Wifi problemen)

3.Email (Instellen e-mail en webmail)

4.Dit moet je weten

5.TV-diensten

6.Veiligheid en beveiliging

7.Data bewaren en back-up

8.Vragen en Storingen